System CRM a praca zdalna – dlaczego firmy powinny go wprowadzić?

Praca zdalna już przed pandemią była niezwykle popularna, jednak podczas ostatniego roku przeszło na nią wiele firm, a pracodawcy i pracownicy tak docenili tę formę pracy, że prawdopodobnie wiele przedsiębiorstw na stałe przejdzie na ten model. Praca zdalna wymaga jednak sprawnego zarządzania zadaniami, dlatego warto zainwestować w system CRM.

Czym jest system CRM

CRM (Customer Relationship Management), to rozwiązanie technologiczne, które istnieje na rynku już od dawna, lecz systemy takie przeszły olbrzymią transformację w ostatnich latach, a rok 2020 sprawił, że są one podstawowym narzędziem w wielu firmach.

Systemy takie stanowią centrum dowodzenia, z którego można w łatwy sposób rozdzielać rozmaite zadania i przez które można komunikować się zarówno z pracownikami i, jak i klientami. System crm to także wygodna wymiana plików, zgłaszanie konieczności dokonania poprawek i zestaw narzędzi marketingowych i organizacyjnych.

System CRM w praktyce

Systemy CRM różnią się od siebie funkcjonalnością, lecz podstawowe funkcje są zazwyczaj podobne. Można z ich poziomu między innymi wysyłać e-maile do pracowników i klientów, a także prowadzić konwersacje na wbudowanym w nie czacie.

Posiadają one też narzędzia, które umożliwiają przydzielania zadań, a dla każdego z nich można ustawić termin końcowy. Jeżeli zadanie jest większe i da się je podzielić na etapy, można również ustawić termin graniczny dla każdego z nich.

Poprzez system CRM można też przesyłać pliki. Może on zawierać między innymi wszelkiego rodzaju dokumenty potrzebne pracownikom przy wykonywaniu zadań, a także materiały szkoleniowe i instruktażowe.

System CRM a komunikacja z klientem

Rozwiązanie takie to nie tylko kanał komunikacji pomiędzy pracownikami danej firmy, ale także pomiędzy przedsiębiorstwem a jego klientami. Poprzez niego klienci mogą składać zamówienia i monitorować na bieżąco, na jakim etapie wykonywania się one znajdują. Po wykonaniu zamówienia firma umieszcza na platformie pliki zamówienia, a klient może się z nimi zapoznać, zgłaszając też swoje uwagi i potrzeby poprawek.

System CRM integruje więc wiele narzędzi, do których trzeba by używać różnych aplikacji i rozwiązań, pozwalając uniknąć niepotrzebnego rozdrobnienia i rozproszeń. W epoce pracy zdalnej znacznie usprawni on działanie firmy, zapewniając sprawną komunikację pomiędzy przełożonymi, pracownikami i klientami. Warto przy tym wybrać taki system, który zawierać będzie potrzebne w danym przedsiębiorstwie funkcjonalności, a wielu dostawców takich usług posiada rozmaite plany, przeznaczone dla firm o różnej wielkości i liczbie klientów.

scroll to top