Jak poprawnie pozycjonować zdjęcia w Internecie?

Pozycjonowanie zarówno tekstu jak i grafiki w Internecie nie jest prostą sprawą. Wymaga dużej znajomości narzędzi internetowych i sprawnego z nich korzystania. Niewłaściwe działania wyrządza więcej szkody niż pożytku dla użytkownika “bawiącego się” w pozycjonowanie zdjęć.

Czy przydaje się pozycjonowanie grafik w google?

Podstawowym założeniem tzw. content marketingu jest urozmaicanie suchych bloków tekstu materiałami graficznymi i wszelkiego rodzaju wizualizacjami. Współczesna cywilizacja jest okulocentryczna, oparta na dominacji wzroku i stłumienie pozostałych zmysłów popychającej ludzi w stronę wyłączenia, izolacji i powierzchowności. Najbardziej uprzywilejowanym zmysłem jest więc właśnie wzrok. To obrazy przyciągają nasze spojrzenia jako pierwsze. Szybki rzut oka na towarzyszące artykułowi zdjęcia wystarczy, żeby zorientować się w jego treści. Dodanie do suchego opisu produktu ilustrującej go fotografii niebotycznie podnosi szanse na zaistnienie konwersji. Google grafika zapewni najlepsze zdjęcia i wizualizacje, dzięki czemu każda reklama zyska na atrakcyjności. Trzeba się jednak upewnić, czy zdjęcie pasuje do oferowanej treści. W przypadku źle wybranej grafiki klient się zniechęci i już do strony nie wróci. Pozycjonowanie grafiki jest więc ważne, bo trudno potem o pomyłkę w wyborze tego poszukiwanego.

Pozycjonowanie zdjęć krok po kroku

Google grafika to niewyczerpane źródło zdjęć. Ale nie każde nam się przyda, Pozycjonowanie grafik w google zaczyna się od wyboru właściwego zdjęcia, adekwatnego zamieszczanej do treści. Do grafiki trzeba mieć prawa autorskie. Bez nich ani rusz. Google odkryje plagiat natychmiast. Żeby go uniknąć, najlepiej korzystać z własnego zbioru zdjęć. Najpierw trzeba wybrać właściwy format zdjęć. W sieci przeważają zdjęcia z rozszerzeniem .jpg. Jednaj ich podstawowa wadą jest to, że kompresja takiego zdjęcia prowadzi do utraty jego idealnej jakości. Lepiej więc trzymać się zasady, że rozszerzenie .png stosuje się do wykresów, diagramów i obrazów np. logo, a przy okazji zwykłych zdjęć pozostawać przy podstawowym .jpg. Grafice trzeba potem nadać nazwę. wybrać rozmiar, wymiar i wykonać skalowanie. Dobrze jest podpisać każde zdjęcie, aby uniknąć powielania naszej pracy. Pozycjonowanie grafiki jest trudne, ale niezbędne.

scroll to top