Pomoc dzięki analizie

Wiele usterek w samochodach ciężko wykryć. Często jesteśmy zupełnie nieświadomi, że dzieje się coś niedobrego. Skąd wiedzieć, że coś dolega naszemu pojazdowi? Wizyta w stacji kontroli pojazdów powinna pomóc. Zaufany mechanik również powinien zaradzić i zbadać czy wszystko jest w porządku. Jak oni to robią?

Rzućmy na to okiem

W przypadku starszych maszyn mechanik potrafił po zapachu i kolorze spalin wyczytać bardzo wiele. Jednak im nowsze samochody tym jest trudniej. Dlatego profesjonaliści nie działają na oko. Do oceny sytuacji wykorzystują analizator spalin. Użycie specjalistycznego sprzętu nie pozostawi wątpliwości a więc będziemy mogli szybciej przeciwdziałać.

Najwięcej problemów pojawia się oczywiście przy samochodach, które nie są nowe. To naturalna kolej rzeczy, w końcu wszystko się zużywa. Dobrą praktyką jest więc udanie się do zawodowca przed zakupem lub zaraz po nim. Dzięki temu unikniemy dodatkowych kosztów. Bowiem policja również może użyć analizatora spalin. A wtedy możemy zostać obciążeni mandatem oraz może nam zostać zabrany dowód rejestracyjny.

Co to może być?

Po zbadaniu składu spalin dowiemy się czy coś niepożądanego nie dostaje się do silnika. Badanie zaczynamy przy zimnym silniku. Nawet jeśli kolor dymu zmienia się po nagrzaniu, oznacza to, że coś się przedostaje. Może się okazać, że przez sparciałe uszczelki dostaje się olej. Dzięki analizie możemy też wytłumaczyć znikający płyn chłodniczy. Jeśli w porę zareagujemy, z pewnością łatwiej będzie przeciwdziałać w porę.

Jeśli dym zmienia barwę na niebiesko wtedy warto rzucić okiem na stan turbosprężarki. W przypadku kiedy analizator spalin nie wykaże odstępstw od normy, może okazać się, że uszczelniacze tłokowe nadają się do wymiany. A wymiana jest na szczęście raczej niedroga.

Sama prawda

Tylko dogłębne sprawdzenie stanu silnika pozwoli na uniknięcie zbędnych kosztów. Specjalista z użyciem analizatora pokaże wiele usterek. Warto to zrobić zanim nieuczciwy mechanik przeprowadzi kilka napraw i naciągnie nas na dodatkowe wydatki. Oczywiście jeśli mamy zaufanego specjalistę to z pewnością sięgnie on od razu po najlepsze rozwiązanie.

Używane auta z pewnością posiadają zużyte elementy. Nie da się tego uniknąć. Sprzedawca może niejednokrotnie nawet nie zdawać sobie sprawy z tego co kryje się w silniku. W końcu najczęściej nie przeprowadza się napraw do czasu, kiedy nic się nie dzieje. Na szczęście podczas corocznego przeglądu pojazdu również bada się skład spalin. Często uważamy ten proces za zbędny. Może jednak warto potraktować go jako pożyteczny także dla nas.

Analizatory spalin dostępne są w ofercie Pascal s.c.

scroll to top